ფიზიკური ზრდისა და გონებრივი განვითარებისთვის ბავშვს სწორი კვება ესაჭიროება. კალორიულობა ჯანსაღს არ ნიშნავს. წარმოიდგინეთ, რომ ბავშვმა შეჭამა შემწვარი ქათამი, კარტოფილი ფრი და დესერტზე ტორტის ნაჭერიც დააყოლა. რა თქმა უნდა, ცხიმის, ცილისა და ნახშირწყლების მარაგი შეივსო, მაგრამ სასარგებლოა კი იგი?.. საკვებმა ბავშვი მოთენთა, კუჭში სიმძიმეს გრძნობს. საკვებმა ენერგია და ძალა არ შემატა, ისევე როგორც, არც ჯანმრთელობა. მშობელმა უნდა იცოდეს, რომელი საკვები აჭამოს პატარას და რომელი – შეუზღუდოს.

ყველა პროდუქტი სასარგებლო არ არის. ლიმონათი, ნამცხვარი და კანფეტი ორგანიზმს ენერგიით დიდი ხნით არ აავსებს. ამასთანავე, მათში დიდი რაოდენობითაა შაქარი. მათი ჭამის შემდეგ სწრაფად გვემატება ენერგია, მაგრამ ასევე სწრაფად ქვეითდება. იგივე ემართება პატარას. ცოტა ხანი ენერგიულია, ცოტა ხის შემდეგ კი გაღიზიანებული და აგრესიული ხდება. დაკვირვებული მშობელი შეამჩნევდა, რომ ასეთი ქცევა ბავშვს ხშირად დაბადების დღეზე აღენიშნება. იმუნიტეტი ვარდება – დღესასწაულის შემდეგ ბავშვი სწრაფად ცივდება. ეცადეთ, პატარას ისეთი პროდუქტები აჭამოთ, რომელიც ენერგიით ნელა და დიდი ხნით აავსებს. აგრეთვე გაამდიდრეთ თქვენი შვილის რაციონი ვიტამინებით, მინერალებითა და უჯრედისით.

ეს ალბათ ბევრჯერ გაგიგონიათ, მაგრამ თუ ბავშვს საყვარელი ნუგბარის ჭამას ვერ უკრძალავთ, ეცადეთ ქვემოთ ჩამოთვლილი პროდუქტები მაინც სისტემატურად მიიღოს.

შეაყვარეთ ხილი და ბოსტნეული
ისინი ორგანიზმს დიდი ხნით აავსებს ენერგიით. შეგიძლიათ ფაფებში შეურიოთ ან ცილოვან – ხორცი, კვერცხი, რძის პროდუქტები – საკვებთან ერთად აჭამოთ. ვაშლი, ბანანი, ფორთოხალი, კომბოსტო, სტაფილო და გოგრა თითქმის მთელი ზამთრის პერიოდში იყიდება. ისინი ვიტამინებით მდიდარია.

დატოვეთ კომენტარი

კომენტარები

Загрузка...